Wikia

Hell Girl Wiki

Laman Utama

14laman di
wiki ini
Bincang0
Wellcome! You dont speak malay?? please Request this wiki for you language. Klick here and copy it.

Selamat datang ke Hell Girlpedia Berbahasa Melayu,

Sebuah Ensaiklopedia tentang anime Jigoku Shoujo yang boleh ddisunting SEMUA!.
14 artikel dalam bahasa Melayu
Rencana Terbaru | Cari Rencana|Request A Other Language

Pengenalan

Jigoku-Shoujo (Goku-Sauji).jpg Jigoku Shōjo地獄少女secara literal bermaksud Gadis Neraka atau Hell Girl}}, juga dikenali sebagai Girl From Hell, merupakan sebuah siri anime, dihasilkan oleh Aniplex dan Studio Deen. Siri ini ditayangkan di Jepun menerusi beberapa saluran televisyen, antaranya Animax, Tokyo MX, MBS dan yang lain-lain, bermula dari 4 Oktober, 2005 hingga 4 April, 2006. Di atas kejayaan musim pertama siri ini, musim keduanya telah ditayangkan, berjudul (,Jigoku Shōjo Futakomori地獄少女 二籠), yang ditayangkan pada 7 Oktober, 2006 di Jepun menerusi saluran Animax.[1]Sebuah siri drama televisyen yang berdasarkan siri ini mula ditayangkan di Jepun menerusi Nippon Television bermula daripada 4 November, 2006.[2] Sebuah musim baru iaitu musim ketiga siri anime Jigoku Shōjo, diumumkan pertama kalinya menerusi laman rasmi versi mobilnya[3], dan diberi judul (,Jigoku Shōjo Mitsuganae,地獄少女 三鼎).[4]

Gambar Pilihan

Images.jpg

Patung Straw.

Episode

Hell Girl Episod Satu

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak